Wójt Gminy Chojnice informuje, iż realizacja zadania, pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Chojnice”- edycja 2014” została zakończona i dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 18.382,00 zł oraz przez Narodowy Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 18.382,00 zł www.wfosigw-gda.pl. Dofinansowanie wynika z Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Cześć 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.

Zgodnie z umową zawartą dnia 30.07.2014r. oraz aneksem do umowy z dnia 27.11.2014r. pomiędzy WFOŚiGW w Gdańsku a Gminą Chojnice, na realizację przedmiotowego zadania, wykorzystano dotację w wysokości 36.764,00 zł brutto. Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 38.240,00 zł. W ramach zadania wykonywane były prace związane z usunięciem i unieszkodliwieniem azbestu z dwudziestu budynków tj. demontaż płyt azbestowych, odebranie i transport azbestu do miejsca unieszkodliwienia. Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 47,82 Mg, co stanowi około 3.447,00 m² zdemontowanego pokrycia dachowego.

Prace związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem azbestu muszą być wykonane przez firmę posiadającą stosowne zezwolenia na wytwarzanie, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest.

Środki WFOŚiGW nie mogą być przeznaczane na wykonanie nowych pokryć dachowych.

logo_OW