Deklaracja dostępności Urzędu Gminy w Chojnicach
Urząd Gminy w Chojnicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy w Chojnicach.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-09-23
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-10-19
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sandra Kolińska
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: 52 397 21 29 wew. 302, 52 88 01 302
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Chojnice
- Adres: Urząd Gminy w Chojnicach
ul. 31 Stycznia 56a,
89-600 Chojnice - E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: +48523972129
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56a
- parking dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (stanowiska oznaczone);
- w budynku Urzędu Gminy w Chojnicach jest ogólnodostępna winda z poziomu 0 na poziomy 1, 2, 3;
- wejście zewnętrzne do Urzędu Gminy – 1 od strony ul. 31 Stycznia 56a oraz 1 wejście wewnętrzne łącznikiem od strony Starostwa Powiatowego w Chojnicach;
- korytarze szerokie, na każdym poziomie czytelna tablica informacyjna z numerami biur i wykazem wydziałów, a także tyflomapy wiszące;
- 2 toalety dla osób niepełnosprawnych – poziom 0 i poziom 3;
- dostępność tłumacza polskiego języka migowego w godzinach pracy urzędu 7:00 – 15:00;
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- w budynku są tabliczki z numeracją biur w alfabecie Braille`a dla osób niewidomych i słabowidzących;
- w budynku są 2 pętle indukcyjne przenośne (1 pętla w Biurze Podawczym,1 pętla w Kasie);
- urząd posiada Kartę Komunikacji z Osobą Głuchą;
- w budynku znajdują się 2 krzesełka ewakuacyjne;
- stopnie na schodach w budynku oznaczone są kontrastowymi żółto-czarnymi taśmami.